venerdì 20 febbraio 2009

grembiule


Ieri ho fatto la brava massaia. Ho dato una pulita, ho cucinato e ho fatto l'orlo ai pantaloni di Walter.
Questo è un lavoro che francamente non mi piace fare! Le nostre uniformi sono fatte con una tela dura che è difficile da cucire a mano se, come me, non si è capaci di farlo a macchina. Comunque l'ho fatto e , dal momento che mi avanzava un po' di stoffa, dopo mi sono divertita a cucire il grembiule da pittrice di Simona. La stoffa era sempre dura ma volete mettere la differenza? cucire una cosa così piccina è MOLTO più divertente. E' venuto carino anche se dovrò sporcarlo un po' di colori, adesso è decisamente troppo nuovo.
Allo stesso tempo ho mordenzato e verniciato il manichino e la seggiolina per la scrivania. Dopotutto giocare è un sacrosanto diritto. O no ?!

apron
Yesterday I have been a good housewife. I have done some cleaning up, I cokked and I hemmed Walter's trousers. This is a work which I utterly dislike! our uniforms are made up with a hard cotton fabric which is difficult to handsew if, like me, you are not able to use a sewing machine. Anyway I did it and, since I had some left over, afterwards I had fun sewing Simona's paintress apron. The fabric was still hard but do you see the difference? sewing such a small thing is much MORE fun. It has turned out pretty even though I'll have to dirty it a bit with colours, now it is definitely too smart.
At the same time I stained the mannequin and the little chair for the working table.
After all playing is a sacred right. Or not?!

6 commenti:

paola ha detto...

ciao Rosanna che delizia questo grembiulino!!
hai ragione non bisogna mai smettere di giocare, pasticciare, creare mantiene allegre!!
buon week end!

Debbie ha detto...

Lovely little Apron Rosanna

Glenda/MidSouth ha detto...

Work does need out attention sometime. :) Good job on the apron. I was able to link back to your blog regarding the "Your Hand and My Hand" Award. Thank you again. Have a great weekend.
Glenda

Liberty Biberty ha detto...

The apron looks great. It's much more fun to make something in miniature rather than something big isn't it!? Yes, we all need to play!

saia ha detto...

ma che meraviglia! mi hanno conquistata il grembiule e le tue parole! W il gioco e W la spensieratezza!

Debbies-English-Treasures ha detto...

Wow!
You sure have been a busy bee!
Thaks so much for your lovely comment!
And bigger thanks for translating your posts in English to us all to!
Love,
Debbie Moss

P.S - I do have another award for YOU!