venerdì 23 gennaio 2009

paravento



Come molte di noi io non ho una stanza tutta per me e allora mi accontento di un tavolo ma il disordine regna sovrano. Dal momento poi che il suddetto tavolo è in soggiorno/sala da pranzo/sala tv ecc ecc vedere un ammasso di roba informe non è proprio il miglior spettacolo.
Così ho chiesto al mio fanta papà di costruirmi un paravento. E' un accessorio molto scenografico ma sicuramente utile per nascondere le mie nefandezze.
La carta da parati viene dagli Stati Uniti e rappresenta le favole di Esopo anche se in versione La Fontaine dal momento che è una Toyle de Jouy.
Il colore in compenso è molto moderno e ben si accorda con i muri gialli.
Il mio papà ha fatto un magnifico lavoro anche se in qualche momento si è scoraggiato: avevamo soprannominato Franky ( Frankiestein) il paravento perchè si riempiva di strane bolle ma poi si è comportato bene ed è diventato liscio come la seta.

screen
Like many of us I do not have a room on my own therefore I make content with a table but disorder reigns. Since the aforesaid table is in the living/dining/television room etc etc the sight of a shapeless mount of goodies is not a great thing. Then I asked my fanta dad to make a screen for me. It is a scenographic accessory but it is very usefull to hide my untidiness.
The wallpaper comes from the USA and it represents the Esopo's fables even though in La Fontaine version since it is a Toile de Jouy.
The color is nonetheless very modern and it is a good match with the yellow walls.
My dad has done a great job but some time he was discouraged: we had named the screen Franky (Frankiestein) because he was full of strange bubbles but at the end it behaved itself and now it is as smooth as silk.

6 commenti:

Debbie ha detto...

I like that screen very much Rosanna. But would need one twice as wide and twice as high to hide my clutter. LOL..

Sassy Mini Dolls ha detto...

What a BEAUTIFUL screen!!!! Debbie, I just shut my door, LOL

Doreen ha detto...

What a wonderful idea to use a pretty screen like that. Unfortunately my mess would be too high to hide behind the screen.

Christel Jensen ha detto...

Rosanna I love the screen. I like your new blog layout too:)

Glenda/MidSouth ha detto...

Really like the screen - the wall paper you used is pretty. Your Father did a great job.
Glenda

marlies ha detto...

It is a great idea and beautifull to! Great dad you have!